Індекс тарифів на залізничні перевезення
Індекс тарифів на вантажні залізничні перевезення — показник, що характеризує зміни рівня тарифів на вантажні перевезення при незмінній структурі перевезення вантажів.
Цей показник розраховувався Державною службою статистики по 2022 рік включно. З 2023 року його замінив новий показник — індекс цін виробників транспортних послуг.
I кварталкв. | II кварталкв. | III кварталкв. | IV кварталкв. | За рік | |
---|---|---|---|---|---|
2011 | 102,1 | 106,7 | 106,6 | 106,6 | 123,8 |
2012 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
2013 | 100,0 | 104,4 | 103,0 | 102,8 | 110,5 |
2014 | 100,0 | 100,0 | 113,4 | 100,0 | 113,4 |
2015 | 126,6 | 103,1 | 100,0 | 100,0 | 130,5 |
2016 | 100,0 | 115,0 | 100,0 | 100,0 | 115,0 |
2017 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 115,0 | 115,0 |
2018 | 98,7 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 98,7 |
2019 | 100,0 | 114,2 | 100,0 | 100,0 | 114,2 |
2020 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 | 100,0 |
2021 | 100,0 | 100,0 | 108,8 | 100,0 | 108,8 |
2022 | 115,3 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 196,0 |
- значення індексу надаються у відсотках відносно попереднього кварталу
Індекс тарифів на залізничні перевезення є показником зміни вартості фіксованого набору перевезених вантажів в поточному періоді в порівнянні з попереднім або базисним. Послугою-представником, використованою при розрахунку показника, є перевезення однієї тони найбільш масового вантажу. При цьому структура послуг перевезення повинна бути незмінною за різними ознаками: виду вантажу та його маси, швидкості доставки, відстані перевезення вантажів, типу рухомого складу, рівню використання його вантажопідйомності, тощо.
- Див. також: http://www.ukrstat.gov.ua
2022 | I кварталкв. | II кварталкв. | III кварталкв. | IV кварталкв. | За рік |
---|---|---|---|---|---|
Усі вантажі | 115,3 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 196,0 |
Вугілля | 131,2 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 223,0 |
Руда залізна | 131,2 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 223,0 |
Мінерально-будівельні вантажі | 100,0 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 170,0 |
Чорні метали | 100,0 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 170,0 |
Нафта та темні нафтопродукти | 106,5 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 181,1 |
Світлі нафтопродукти | 100,0 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 170,0 |
Xімічні і мінеральні добрива | 131,2 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 223,0 |
Кокс | 106,5 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 181,1 |
Xімічні вантажі | 106,5 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 181,1 |
Зернові культури | 106,5 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 181,1 |
Лісові вантажі | 106,5 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 181,1 |
Цемент | 131,2 | 100,0 | 170,0 | 100,0 | 223,0 |
- значення індексів надаються у відсотках відносно попереднього кварталу
Додатково наводимо глобальний графік з динамікою зміни індексів інфляції та тарифів залізниць в Україні за останні роки (зростаючим підсумком):
Неважко помітити, що підсумковий індекс тарифів на залізничні перевезення у нас йде майже врівень з індексом інфляції.